هکر ۱۶ ساله با ۸۰ شاکی در پایتخت دستگیر شد!
هکر ۱۶ ساله با ۸۰ شاکی در پایتخت دستگیر شد!
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یک پسر بچه ۱۶ ساله تحت عنوان فروش نرم افزار هک، تلفن‌های همراه خریداران را هک و از مخاطبین آنها اخاذی می‌کرد!

 سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از مخاطبین آنها می‌کند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد:  صحبت مشترک شکات پرونده در اظهاراتشان این بود که مدتی قبل در یک کانال تلگرامی یک نرم‌افزار هک خریداری کردند و پس از نصب آن تلفن همراه خودشان هک شده است و بعد از آن شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربریشان از مخطبین آنها اخاذی می‌کرده است.

معظمی گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم که یک پسربچه ۱۶ساله بود به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام سایبری با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از ۸۰ نفر بیان داشت: این نوجوان ۱۶ ساله پس از حضور در پلیس فتا گفت با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری کسانی که متقاضی دریافت برنامه هک بودند به مخاطبین آنها پیام میدادم و از آنها درخواست وجه میکردم و فکر نمیکردم پلیس بتواند من را پیدا کند.

گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه از منابع نامعتبر جدا خودداری کرده و هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  با ما در میان بگذارید.

  • نویسنده : فضلی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان