پنج عکس خیره‌کننده حیوانات که قلب‌ها را تسخیر کرد
پنج عکس خیره‌کننده حیوانات که قلب‌ها را تسخیر کرد
عکسی از یک پلنگ برفی گریزان، برنده عکاسی حیات وحش سال است. پیدا کردن پلنگ برفی که به «شبح کوهستان» نیز مشهور است در هیمالیا کار چندان آسانی نیست. ساشا فونسکا (Sascha Fonseca)عکاس آلمانی برای ثبت تصویر این پلنگ آن هم در غروبی به این زیبایی با آسمانی به رنگ‌‌ صورتی و بنفش سه سال تمام تلاش کرد.
snow leopard

snow leopard   –  کپی رایت  Sascha Fonseca/Wildlife Photographer of the Year

ساشا با بیان اینکه چقدر به کسب رای مردم در جوایز موزه تاریخ طبیعی بریتانیا افتخار می کند گفت: «عکاسی می‌تواند مردم را به حیات وحش وصل و آنها را تشویق کند تا از زیبایی‌های دنیای طبیعی نادیده قدردانی کنند. من معتقدم که درک بیشتر از حیات وحش منجر به مراقبت بیشتر از آن می‌شود».

عکاسی از پلنگ‌های برفی به دلیل کمیاب بودن و همچنین استتار و مخفی بودنشان در زیستگاه‌های دورافتاده و ناهموار کار آسانی نیست. این عکس در مقابل کوه‌های لاداخ در شمال هند ثبت شده است.

برندگان جایزه عکاس حیات وحش سال برگزیده چه کسانی بودند؟

۶۰ هزار و ۴۶۶ طرفدار عکاسی از طبیعت رای دادند تا تصویر پلنگ برفی ساشا در رتبه اول قرار گیرد. اما چند تصویر دیگر نیز در فهرست نهایی موزه تاریخ طبیعی در سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

خرس قطبی در میان گل‌ها

Martin Gregus/Wildlife Photographer of the Year
Among the flowers.Martin Gregus/Wildlife Photographer of the Year

عکس خرس قطبی در حال بازی در میان گل‌های فوشیا در کانادا یکی از چهار عکس برگزیده امسال بود.

مارتین گرگوس عکاس این تصویر آن روز در حال تماشای توله خرسی در ساحل خلیج هادسون بود که هرچند دقیقه یک بار سرش را از میان گل‌ها بالا می‌آورد تا مادرش را ببیند.

مارتین که می‌خواست دنیا را از زاویه توله به تصویر بکشد، دوربین خود را در یک محفظه زیر آب، برای محافظت در برابر خرس‌ها در سطح زمین قرار داد. او صبورانه در فاصله‌ای امن با یک ماشه برای عکاسی از راه دور منتظر ماند و در نهایت این عکس را به ثبت رساند.

یک پلنگ و یک بچه میمون بی‌مادر

Igor Altuna/Wildlife Photographer of the Year
Holding on.Igor Altuna/Wildlife Photographer of the Year

این عکس حیرت‌انگیز از پلنگی که میمونی را به دندان گرفته طبیعت را به تصویر می‌کشد. این پلنگ یک میمون مادر را در پارک ملی لوانگوا جنوبی زامبیا کشته و آن را به دندان گرفته است اما بچه میمون هنوز زنده است و سخت به مادرش چسبیده است.

آلتونا عکاس اسپانیایی می‌گوید این پلنگ پس از شکار با آرامش به سمت توله خود بازگشت و توله او قبل از کشتن بچه میمون بیش از یک ساعت با آن بازی می‌کرد، تقریباً انگار به عنوان یک درس برای شکار به او طعمه زنده داده شده بود.

یک شیر باشکوه در ماسای مارا

MARINA CANO/Wildlife Photographer of the Year
Portrait of Olobo.MARINA CANO/Wildlife Photographer of the Year

اواخر بعد از ظهر بود که مارینا کانو عکاس اسپانیایی این شیر را دید او با غرور در ماسای مارا کنیا در حال استراحت کردن بود. دور تا دور شیر، زمین سیاه بود چرا که گله‌داران محلی ماسایی علفزار‌هارا برای رشد علف‌های تازه سوزانده بودند.

مارینا، عکاس این تصویر می خواست نگاه باشکوه و سرکش این شیر را در پس زمینه تاریک ثبت کند. به همین خاطر دوربین را از وسیله نقلیه خود پایین آورد تا یک پرتره از او بگیرد.

فهمیدنش سخت نیست که چرا این عکس مردم را جذب خود کرده است.

صمیمیت دو روباه مهربان

Brittany Crossman/Wildlife Photographer of the Year
Fox affection.Brittany Crossman/Wildlife Photographer of the Year

در یک روز سرد در ساحل شمالی جزیره پرینس ادوارد در کانادا، یک جفت روباه قرمز در حالتی صمیمی یکدیگر را نوازش می‌کنند. فصل جفت‌ گیری روباه قرمز در زمستان است و دیدن آن‌ها با هم قبل از جفت‌ گیری در این منطقه عادی است.

این لحظه خاص یکی از تصاویر مورد علاقه بریتانی کراسمن است. به گفته او یکی از احساسی‌ترین لحظاتی است که بین روباه‌های بالغ دیده است.

  • منبع خبر : یورونیوز